Olga Knoblochová

Nedělat si vrásky z vrásek, ale užívat si života

Již dvaapadesát let zdůrazňuje legendární česká značka Dermacol krásu žen na celém světě. Xantypa se setkala s dvěma dámami, které s ní spojily svůj život. Zatímco Olga Knoblochová stála před více než půlstoletím u jejího zrodu, zásluhou Věry Komárové se kosmetické výrobky společnosti Dermacol dnes prodávají v sedmdesáti zemích světa.

 

Text Lucie Pantazopoulou Drahoňovská, foto Michaela Říhová a archiv O. Knoblochové

 

dermacol1jpg.jpg
Olga Knoblochová při líčení

 

 

V čem podle vás spočívá tajemství ženské krásy?
Použiji slova jednoho moudrého muže: „Krása není tajemná, ta je vidět – krásná může být žena v každém věku, neboť vnitřní krása se odráží i navenek.“ Je to půvab, přirozenost a harmonie. Mnohé nám příroda nadělila do vínku, mnohé se dá vylepšit správnou péčí o vzhled již od mládí.

Roku 1958 jste nastoupila do vznikajícího Ústavu lékařské kosmetiky v Praze a stála při zrodu prvního make-upu u nás. Jak na tyto začátky vzpomínáte?
Ústav kosmetiky poskytoval lidem komplexní péči, nešlo jen o úkony dermatologické či plastické chirurgie. Měl například oční oddělení, kde se začínalo s používáním kontaktních čoček profesora Wichterleho, gynekologické oddělení, tělocvičnu, sedmnáct kosmetických boxů a kadeřnictví, které byly vybaveny nejmodernějšími přístroji. Ve vlastní laboratoři se vyvíjely a vyráběly přípravky nejen pro Ústav kosmetiky, ale i pro domácí ošetření. Prostředí bylo nádherné. Ústav byl umístěn v srdci Prahy, v Paláci Adria. Stal se vyhledávaným nejen u nás, ale přijížděla k nám také hojně klientela ze zámoří.

Jak se zrodila mezinárodně uznávaná značka Dermacol?
Ústav kosmetiky pomáhal lidem odstranit akné, pigmentové změny na kůži, névy další nedostatky. Rozhodli jsme se vymyslet něco, co by nejen dokonale překrývalo nedostatek, ale bylo nenápadné a nerozeznatelné od ostatní pokožky. Navíc to musel být přípravek natolik kvalitní, aby nezpůsoboval žádné problémy a byl vhodný pro každodenní používání. Obrátili jsme se na Filmové studio Barrandov, kde se tehdy vyráběla filmová a divadelní líčidla, na Ing. Vlastimila Boublíka, muže činu, a již brzy nato spatřil světlo světa dodnes velmi žádaný a celosvětově uznávaný Cover make-up Dermacol. Díky propojenosti filmových studií se náš make-up dostal i do Hollywoodu, kam Československo prodalo v roce 1973 licenci poté, co jsem manželce amerického producenta udělala celkové ošetření pleti a nalíčila ji právě tímto make-upem. Byl to velký úspěch, ale ten největší byl pro mě ten, že krycí make-up pomohl a dál pomáhá lidem žít plnohodnotný život.

Nakolik podle vás obstojí výrobky Dermacol v dnešní světové konkurenci?
Výrobky kosmetiky Dermacol jsou na světové úrovni. Majitelé značky, manželé Komárovi, udělali maximum pro dokonalé receptury a dnešní Dermacol se tudíž stal dynamickou českou rodinnou firmou pečující s úctou o odkaz dnes již legendárního krycího make-upu z roku 1966. Název je složen ze slov derma – kůže a color – barva. Dnešní Dermacol představuje ucelené kosmetické řady pěsticí kosmetiky, dekorativní kosmetiky, přípravků péče o tělo, opalovací přípravky, krásné vůně a v neposlední řadě kosmetiku pro muže. Ve světové konkurenci si Dermacol vede více než skvěle, protože se prodává téměř do celého světa.

Celý článek si přečtete v tištěné Xantypě, která vychází 27. 11. 2018.

 

Věra Komárová

Dermacol byla láska na první pohled

 

dermacol2jpg.jpg
Věra Komárová a Olga Knoblochová na oslavě 50. výročí značky Dermacol v Národním divadle

 

 

Kdy jste poprvé slyšela o značce Dermacol?
Asi v deseti letech. Do společnosti Dermacol jsem nastoupila v roce 2002, hned po svatbě. Začala jsem pomáhat manželovi v rodinném podnikání. V té době jsme kromě značky Dermacol vlastnili více značek, mezi nimi i minerální vodu Korunní, kde jsem pracovala jako marketingová ředitelka.

Byl Dermacol láskou na první pohled?
Rozhodně. Zamilovala jsem se během prvních 24 hodin od mého nástupu do firmy.

V jaké kondici jste tuto značku přebírali?
Společnost Dermacol prošla po revoluci rukama mnoha manažerů a bohužel image značky a obaly kosmetiky už neodpovídaly její vysoké kvalitě. Musela jsem tudíž zapracovat na úpravě loga a sjednocení obalů, vytvořila jsem reklamní kampaň. Každoročně jsme uváděli další a další inovace. Z nově uvedených výrobků se nám dařilo především v oblasti péče proti celulitidě a na hubnutí s řadou Enja Body Control Program, s bázemi pod make-up či dlouhotrvající rtěnkami 16h Lip Colour.

Jakými dalšími přeměnami prošla značka od vašeho nástupu na pozici marketingové ředitelky Dermacol?
Naším sloganem pro 50. výročí značky, které jsme oslavili před dvěma lety, bylo: „S láskou ke kráse měníme svět již 50 let.“ Dermacol byla slavná značka a já jsem se snažila její slávu obnovit. Dnes, díky YouTube, novým značkovým prodejnám v Čechách i na Slovensku a dalším aktivitám spojeným s propagací značky, jako například beauty partner Mezinárodního filmového festivalu v Karlových Varech nebo partner maskéren Národního divadla, jsme opět na prvních pozicích.

Nakolik vás přitom obohatila předchozí pracovní zkušenost, kdy jste pracovala pro italského čokoládového magnáta Michaela Ferrera?
Pan Ferrero řídil svoji společnost jako ro­dinnou. To platí i pro náš Dermacol, na čemž si velice zakládáme. Michael Ferrero osobně odsouhlasil všechny inovace, nové výrobky a vždy vedl celkovou strategii firmy. Byl to obdivuhodný muž a já jsem měla štěstí, že jsem se s ním mohla potkat.

Vaše výrobky jsou k dostání nejen v ře­tězcích s drogistickým zbožím, ale od roku 2014 také v zážitkových prodejnách a kosmetických salonech u nás i na Slovensku. V čem jsou tyto vlastní prodejny výjimečné?
Každým rokem otevíráme nové, kam se naše zákaznice mohou přijít poradit v oblasti líčení či péče o pleť a tělo, vyzkoušet naše výrobky a nechat se na chvíli omámit z výběru až 250 barev stínů, 150 odstínů laků, řádově 80 barev rtěnek.

 

baner-clanek

 

Celý článek si přečtete v tištěné Xantypě, která vychází 27. 11. 2018.

Objednat si Xantypy můžete i zde

 

XANTYPA audio

Audio Xantypa za 49 Kč a pro předplatitele zdarma!

Postup ke stáhnutí mp3 

1) Napište email na internet@xantypa.cz

2) Přijde Vám zpět email s informacemi o platbě

3) Po obdržení platby na účet vám zašleme články v mp3

4) Pro předplatitele zdarma

XANTYPA 12/2018 - výběr z článků

Galina Miklínová

Galina Miklínová

Před sedmi lety potěšil dvanáctiletou Rozárku a pětiletého Jonáše maminčin neobvyklý dárek. Byl sice stvořen z obyčejné příze a vlny, ale protože mamince nechybí fantazie a talent, staly se darované komické figurky filmovými hvězdami. V kinech celého světa je obdivují děti i dospělí. Jejich podivuhodné příběhy popsal básník Pavel Šrut v knížce, která se stala bestsellerem. Nazval je Lichožrouty, což není přezdívka, ale poetické jméno související se zvláštními osudy ponožek, které občas marně hledáme v prádelním koši, když nám jedna chybí do páru. Legrační podobu, trochu lidskou, propůjčila Lichožroutům právě Rozárčina a Jonášova maminka – výtvarnice Galina Miklínová, jedna z nejosobitějších autorek a režisérek českého animovaného filmu.

Vánoce na Ještědu

Vánoce na Ještědu

Vypadá jako vesmírný koráb, který se právě chystá z vrcholku Ještědu odstartovat na svoji cestu do vesmíru. Hotel a televizní vysílač v jednom, geniální dílo Karla Hubáčka, za které získal jako jediný Čech „nobelovku“ za moderní architekturu – prestižní Perretovu cenu, oslavil letos pětačtyřicet let od svého otevření.

Jaroslav Čvančara

Jaroslav Čvančara

Jaroslav Čvančara se v životě rozkročil doširoka. Jelikož jeho rodina vlastnila unikátní filmový archiv, půjčovnu a provozovala několik pražských kin, zamiloval si kinematografii. Kromě toho se stal badatelem zejména o období druhé světové války, o čemž napsal řadu výborných knih, byl odborným poradcem u několika filmů a působil v Ústavu pro studium totalitních režimů (ÚSTR). Navíc je už skoro padesát let kapelníkem countryové skupiny Taxmeni, s níž natočil dvacet alb.

Dominik Božek a Lucie Božková

Dominik Božek a Lucie Božková

Nejdůležitější je pro něj rodina, i když při všem, co má na svých bedrech, se nabízí otázka, jestli se nejedná pouze o líbivou frázi. Jak si žije potomek slavného šlechtického rodu, který je spřízněn dokonce s královnou Viktorií a s princem Albertem?

Jana Štěpánková

Jana Štěpánková

Viděla jsem ji poprvé, je to už řádka let, v někdejším Divadle S. K. Neumanna v pražské Libni. Bylo to po Pardubicích její druhé angažmá. Když vstoupila Jana Štěpánková na jeviště v roli Marie Stuartovny, hlediště zpozornělo. Provázel ji zvláštní jas, který byl a zůstal součástí její osobnosti. Seděla jsem tehdy jako přikovaná, abych kouzlo jedinečného diváckého zážitku neporušila. Vzpomněla jsem si na to zvláštní „uhranutí“ před nedávnem, při „děkovačce“ komorní hry PARDÁL v pražském Ungeltu, kde nyní působí. Uvědomila jsem si, že z žádného představení, v němž hrála, a že jich bylo, jsem neodešla „s prázdnou“. Každé postavě, kterou vytvořila, dokázala dát lidský rozměr a vdechnout jí život. Přiměla (a jistě zdaleka nejen mne) přemýšlet o ní, měřit ji vlastní životní zkušeností, což je sice vznešeným úkolem dramatické tvorby, ale naplnit ho v praxi je velká dřina. Janě Štěpánkové se to po léta daří, navíc se vzácnou noblesou. Z našeho osobního setkání jsem se radovala o to víc, že vonělo bezprostředností a jiskřilo vtipem.

Jan P. Muchow

Jan P. Muchow

Je čtyřnásobným držitelem Českého lva, šestkrát vyhrál Anděla, jednou Cenu české filmové kritiky a cenu Slovenské filmové akademie Slnko v sieti. V oblasti filmové hudby u nás nemá konkurenci. Známe se už dlouho.

Článek najdete v tomto vydání
XANTYPA 12/2018

XANTYPA XANTYPA 12/2018

Obsah vydání

Aktuální vydání XANTYPY
Vám rádi zašleme poštou.

Objednávejte zde

Archiv starších čísel

Inzerce
banner_predplatne